محل کار سمی را پیدا کنید – قبل از پذیرش شغل


وقتی در یک محل کار سمی کار می کنید، علائم را می توان به راحتی تشخیص داد. فریاد زدن و قلدری کردن، شایعات زیاد، و حجم کاری ناپایدار چند ویژگی متداول هستند. اما شناسایی سمیت در سازمانی که هنوز برای آن کار نمی کنید می تواند مشکل باشد. در اینجا سه پرچم قرمز وجود دارد که باید هنگام درخواست و مصاحبه برای شغل جدید مراقب آنها باشید.

فرآیند مصاحبه بد. ارتباطات ضعیف از سوی استخدام‌کنندگان، ارواح و مصاحبه‌های بی‌پایان نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهند ممکن است چیزی در شرکتی که برای آن درخواست می‌دهید شکسته باشد. نشانه های دیگر عبارتند از انعطاف ناپذیر بودن در تاریخ و زمان مصاحبه و تحت فشار قرار دادن نامزدها برای پذیرش پیشنهادات در روز مصاحبه.

آنچه کارکنان فعلی می گویند (و نمی کنند). هنگامی که درباره نقش، تیم خاصی که قرار است به آن بپیوندید و سازمان کلی سوال می‌پرسید، با دقت به پاسخ‌هایی که کارکنان فعلی می‌دهند گوش دهید. مراقب پاسخ‌های مبهم یا کدگذاری شده باشید – و البته سؤالات طفره‌رفته. از پرسیدن سؤالات بعدی برای وضوح بیشتر نترسید.

گردش مالی بالا. فرصت‌های شغلی فراوان می‌تواند نشانه‌ای از رشد باشد، اما همچنین می‌تواند نشان دهد که شرکت در تلاش برای حفظ کارمندان خود است. دنبال کنید که کدام نقش‌ها پست می‌شوند و هر چند وقت یکبار. اگر متوجه شدید که همان نقش‌ها مرتباً بالا می‌روند، این می‌تواند نشانه‌ای دیگر از سمی بودن فرهنگ شرکت باشد.

منبع: هاروارد بیزینس


Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *