مهارت هایی که برای انتقال از مدیر پروژه به مدیر عامل نیاز دارید

اگر مدیر پروژه ای هستید که آرزوی مدیر عامل شدن را دارید، ممکن است تعجب کنید که بدانید مهارت های شما در عین اینکه بسیار ارزشمند هستند، مستقیماً با مهارت های مورد نیاز برای موقعیت برتر همخوانی ندارند. در اینجا ویژگی هایی وجود دارد که برای رسیدن به آن باید توسعه دهید.

ذهنیت آینده نگر. برای انتقال به دیدگاه مدیر عامل، فعالانه در جلسات برنامه ریزی استراتژیک شرکت کنید، در تعیین مسیر آینده سازمان مشارکت کنید و پروژه های خود را با این اهداف استراتژیک هماهنگ کنید. در مورد روندهای صنعت و فناوری های نوظهور که می توانند آینده کسب و کار شما را شکل دهند، مطلع باشید.

ریسک پذیری محاسبه شده. برای ایجاد راحتی مدیر عامل با ریسک های محاسبه شده، پروژه هایی را انجام دهید که در آن نیاز به ارزیابی و کاهش ریسک به صورت استراتژیک دارید. به تدریج تحمل ریسک خود را گسترش دهید و از نتایج تصمیمات مدیریت ریسک خود درس بگیرید.

خوش بینی. مربیگری و انگیزه دادن به اعضای تیم خود را تمرین کنید و بر شانس یادگیری و رشد تأکید کنید. به جای موانع، بر فرصت‌ها تمرکز کنید و در برابر شکست‌های اجتناب‌ناپذیر انعطاف‌پذیری جمعی ایجاد کنید.

تاب آوری. به دنبال بازخورد انتقادی باشید – و با سپاسگزاری، خونسردی و طرز فکر رشد به آن پاسخ دهید. و نزدیک شدن به استرس را با خونسردی سنجیده تمرین کنید.

یکدلی. در طول جلسات پروژه در گوش دادن فعال شرکت کنید و درک پویایی تیم و دیدگاه های متنوع را پرورش دهید.

فراگیر بودن و اعتماد. از اعضای تیم با دیدگاه‌ها و پیشینه‌های مختلف نظر بخواهید و با انجام مداوم تعهدات و شفاف بودن در ارتباطات خود اعتماد ایجاد کنید.

منبع: کسب و کار هاروارد


Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *