چگونه یک طرح قانع کننده ایجاد کنیم

خلاصه: اگر می‌خواهید یک ارتباط‌دهنده مؤثر باشید، باید بدانید که چگونه ایده‌ها، مفاهیم و دیدگاه‌های خود را هم در محیط‌های حرفه‌ای و هم در تعاملات روزمره به دیگران منتقل کنید. برای موثر بودن، یک زمین باید قابل درک، مرتبط و به آسانی متقاعد کننده باشد – بدون هیچ گونه تاکتیک قوی بازو یا حقه ها و ترفندهای درک شده. و در دنیای پر شتاب و با دامنه توجه کوتاه امروزی، باید مختصر نیز باشد. در این مقاله نویسنده

ممکن است در عنوان شغلی خود «بازاریابی» یا «فروش» نداشته باشید، اما به احتمال زیاد، شما هنوز در کسب و کار تبلیغاتی هستید. این به این دلیل است که بیشتر مشاغل به توانایی تأثیرگذاری، متقاعد کردن و متقاعد کردن دیگران نیاز دارند. چه در حال ارائه یک رویکرد جایگزین برای پروژه تیمی خود در طول مسابقه صبحگاهی باشید، چه برای ارتقای شغلی لابی کنید، یا سعی کنید همسایگان خود را متقاعد کنید که از ایده شما برای تبدیل گلوله خود به یک زمین ترشی بال حمایت کنند، در حال حاضر هستید.

اگر می‌خواهید یک ارتباط‌دهنده مؤثر باشید، باید بدانید که چگونه ایده‌ها، مفاهیم و دیدگاه‌های خود را هم در محیط‌های حرفه‌ای و هم در تعاملات روزمره به دیگران منتقل کنید.

ارائه موفقیت آمیز، قبل از هر چیز، به مخاطبان شما مربوط می شود. طرح شما باید قابل درک، مرتبط و به آسانی متقاعد کننده باشد – بدون هیچ گونه تاکتیک قوی دست یا حقه ها و ترفندهای درک شده. و در دنیای پر شتاب و با دامنه توجه کوتاه امروزی، باید مختصر نیز باشد.

به معنای واقعی کلمه صدها هزار کتاب و دوره های آموزشی مادام العمر در مورد مهارت های نوازندگی وجود دارد. اما با وجود این انبوه محتوا، توصیه و راهنمایی بسیار کمی در مورد چگونگی ارائه مختصر و خود به خود پیدا کردم. به همین دلیل است که من یک ساختار ساده، آسان برای به خاطر سپردن و آسان برای پیاده سازی را برای یک زمین دقیق گرد هم آورده ام.

این چهار جمله ساده شروع کننده به شما امکان می دهد در صورت نیاز، یک گام ملموس، مختصر و به راحتی قابل تکرار در محل ایجاد کنید:


چه می شد اگر می توانستید… [تصویری از آنچه از طریق محصول، خدمات یا ایده شما امکان پذیر است را ترسیم می کند]

به طوری که … [به یک هدف معنادار و مرتبط برای شنونده متصل می شود]

برای مثال… [چیزها را ملموس می کند و کشش موجود را نشان می دهد]

و این همه چیز نیست… [پتانسیل، فرصت های آینده اضافی را نشان می دهد]

بیایید به مثالی از نحوه استفاده از این ساختار در یک موقعیت فروش سنتی نگاه کنیم.

تصور کنید محصول جدیدی دارید که به کاربران کمک می کند لحظات معناداری را از پادکست ها و ویدیوهای مورد علاقه خود کلیپ و سازماندهی کنند. پس از برش، محصول آنها را در یک مکان ذخیره، دسته بندی و جمع می کند. شما می خواهید برای مخاطبان خود یک طرح ایجاد کنید. صدای شما ممکن است این باشد:

اگر بتوانید محتوای کوتاه صوتی و تصویری را ضبط، جمع‌آوری و دسته‌بندی کنید چه؟

به طوری که می توانید به سرعت به محتوا دسترسی داشته باشید و آنها را با هم ترکیب کنید تا لیست های پخش معنی دار خود را ایجاد کنید تا به شما در یادگیری، ورزش و بهره وری بیشتر کمک کند.

به عنوان مثال، ورزشکاران فهرست‌های پخشی را تنظیم می‌کنند که حاوی پادکست‌ها و توصیه‌های ویدیویی است تا در انجام تمرین‌های کششی خاص به آنها کمک کند. سپس، آنها به راحتی می توانند به محتوای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند، چه در باشگاه باشند، چه در خانه یا در حال آماده شدن برای یک تمرین ورزشی.

و این همه چیز نیست. یک عنصر اجتماعی در این محصول وجود دارد. شما می توانید لیست های پخش شخصی خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و حتی جوامعی از افراد با علایق مشابه ایجاد کنید.

حال، بیایید به یک مثال غیر فروش نگاه کنیم. فرض کنید شما بخشی از کمیته ای هستید که در حال کار است تا ابتکارات دوستدار محیط زیست بیشتری را برای کل دفترتان پیشنهاد کند. شما ایده ای برای استخدام یک شرکت محلی برای ایجاد یک باغ ارگانیک در قسمت استفاده نشده از مساحت پشت بام خود دارید و می خواهید این مفهوم را برای پذیرش توسط کمیته مطرح کنید. طرح شما ممکن است به این صورت باشد:

اگر می‌توانستیم محصولات تازه‌ای را در محل در دسترس داشته باشیم، چه می‌شد؟

به طوری که ما می توانیم میوه ها و سبزیجات ارگانیک را به صورت محلی به کارمندان خود ارائه دهیم و ایده های نوآورانه پایداری را الگو باشیم.

برای مثال، می‌توانیم توت‌فرنگی، گوجه‌فرنگی و خیار تازه را درست از باغ خود در پشت بام خود برای میان‌وعده یا برای بردن کارمندان به خانه داشته باشیم.

و این تمام نیست. گروهی که باغ را مدیریت می کند، جوانان در معرض خطر را استخدام می کند و همچنین کارکنان را تشویق می کند تا در مراقبت از باغ و خدمت به عنوان مربی برای کارگران خود مشارکت فعال داشته باشند. در نتیجه، ما به جامعه بزرگتر کمک خواهیم کرد و روابط مهمی برقرار خواهیم کرد که به نفع همه ما باشد.

این دو مثال نشان می دهد که ارائه ایده ها، محصولات یا خدمات شما نباید ناراحت کننده یا طولانی باشد. نکته کلیدی استفاده از یک چارچوب قوی است که می تواند به عنوان داربستی برای حمایت از موقعیت شما باشد.

بنابراین در پایان…

اگر بتوانید یک ساختار مفید و چهار جمله ای را به کار بگیرید که به شما امکان می دهد ایده های خود را واضح، موجز و متقاعدکننده بیان کنید؟

به طوری که بتوانید علاقه مخاطبان خود را برانگیخته و آنها را برای شنیدن تشویق کنید.

به عنوان مثال، می توانید به طور قانع کننده ای خوانندگان را متقاعد کنید که از این ساختار در برنامه های آینده خود استفاده کنند.

و این تمام نیست. شما می‌توانید از این ساختار نه تنها در موقعیت‌های برنامه‌ریزی‌شده استفاده کنید که می‌دانید فرصتی برای ارائه خواهید داشت، بلکه در موقعیت‌های خود به خودی و لحظه‌ای که فرصت ارائه به صورت ارگانیک به وجود می‌آید، استفاده کنید.

با تکیه بر این چارچوب آزمایش شده، می توانید مختصر، مرتبط و متقاعد کننده باشید و در واقع از به اشتراک گذاری دیدگاه ها و علایق خود با دیگران لذت ببرید.

منبع: بیزینس هاروارد ریوو


Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *